January 4, 2011

New semester.

Nothing much to say. New semester - pretty tough for me. Cehh, baru dua hari ke kelas, belum start belajar lagi aku dah kata tough kan? Cepat sangat nak buat judging, bad judging pulak tu. Cepat sangat nak putus asa, mengalah. Cepat sangat nak merungut. Ishhh, betul apa! Korang tak tengok lagi jadual aku. Korang tak rasa lagi baru dua hari ni aku dah rasa penat sangat. Aku dah mula melayang nak balik rumah, aku dah mula nak berair mata bila bercakap dengan ummi tersayang. Aku dah mula rasa nak menangis, aku dah mula rasa tak kuat :(

Semester dua ni almost tiap-tiap hari kelas dari pagi sampai petang. Location pulak nun menjauh dari satu kelas ke satu kelas. Subjek pulak nak susah-susah. Bukan susah apa, aku dapat rasa aku sangat zero. Korang faham tak? ZERO! Kawan-kawan semua ramai yang dah tau sikit sebanyak pasal certain subjects. Rata-rata ex-sekolah teknik, ex-technical matriculation. Korang nak bising pasal Auto-cad dengan aku? Korang nak berbicara tentang Lukisan Kejuruteraan dengan aku? Dulu aku belajar Biology dan Pure Physics, orang cakap Science Stream, pergi matrikulasi pun ambil Sains Fizikal. Memang sahla tak tau apa-apa pasal benda tu. Material of Civil Engineering? Eh, mana aku tau hal-hal batu bata, mild-steel, stainless-steel, macam mana nak bancuh simen dan seangkatan dengannya. Fluid Mechanics? Errr. Engineering Mathematics II? *sakitkepalasakitkepala* Tiga lagi subjek teras - TITAS, Effective Communication dan Hubungan Etnik? Parahparahparah! Banyak assignments, presentations, tests. -.-"

Faham tak ini semester pendek? Faham tak aku hanya akan belajar untuk 14 minggu sebelum Final Exam? Faham tak hari Sabtu dan Ahad aku mungkin akan dipenuhi dengan assignments, field trip apa semua. Faham tak masa berlibur aku bakal dikurangkan? Korang faham tak?

Dear friends, sorry. I might lose my mood because of I'm too exhausted. But hey, don't worry. It will not happen all the time and I'll try to heal myself :)



Needmorestrength,
Faa.


p/s ; Unpredictable and unprepared things happen today. Coincidentally perhaps? *tariknafaspanjangpanjang.Shakingseramsejukkejapakutadi*

2 comments:

Anonymous said...

sabar eh yunk...sy pon mcm tkene kjutan budaya gak ni....

Faa said...

Hee. Sama-sama la kita tabah untuk semester ni :)