Yes, sekarang musim hujan. Boleh kata tiap-tiap hari. Kalau tak petang, malam. Memang sejuk gila la gua cakap. Sejak start sem break, gua rasa macam tiap-tiap hari gua shaking kesejukan. Nak kata kipas gua laju, memang menipu la. Gua on dengan kelajuan tahap satu. Nak kata gua tak pakai selimut busuk kesayangan gua tu, tiap masa bila gua nak tidur tak kira la malam ke siang-siang buta ke sentiasa gua pakai tauuu. Selimut tu dan gua sudah ibarat kembar. Apa gua kisah gua kena perli dengan nenek tiri gua yang mulut kadang lebih laser dari gua. Grr grrr ! * Bab nenek tiri jangan masuk dulu, boleh bikin gua panas* Nak kata baju gua nipis? Err,err. Baju gua jenis yang lengan pendek-pendek tu, lepas tu jenis melekat ikut badan. Bukan patutnya dapat menghindarkan dari kesejukan ke? Yela, baju melekat ketat-ketat ni bukan ke angin tak senang masuk? *Statement gua boleh buat para pembaca blog gua melenting, okay, gua tarik balik kata-kata gua. Hehe* Kesimpulannya, cuti sem ni cuti yang sangat sejuk. Rasa macam dekat overseas tau. Cuti musim sejuk :)
Eh, hampir terlupa. Dah dua hari jugak kan since my last post. Sorry, baru sekarang rasa macam nak update. Dua hari lepas, aku balik kampung. Visit my grandparents. Yayi sakit, demam agak teruk. *Yayi is stand for grandpa, Nyaie is stand for grandma. Jawa slang :) * Mula-mula memang malas gila nak ikut. But memandangkan ayah nak balik for two days, ikut sajalah. Tak nak aku tinggal sorang dekat rumah. Apa kau orang ingat aku berani sangat? Nampak je main redah tapi dalam hati bergetar jugak kau tau? Haha.
Balik kampung on Friday,petang. Masa dah nak sampai rumah yayi tu, tiba-tiba Angah tersayang call, kata dia balik rumah. Hoi, apa kejadahnya kau balik rumah tak bagitau awal konon nak buat surprise? Menyakitkan hati aku adalah. Grr grr. Ayah dah mula bising, itu yang malas dengar tu. Dipendekkan cerita, nasib baik mak aku tinggalkan kunci dekat rumah. Kalau tak, memang berembunlah kau dekat luar rumah. Haha. Esoknya, dia gerak balik kampung dengan Citra. Wahhh, bahagia la kan kau drive sendiri balik kampung. Suka la tu? Hihi. Petang tu pulak kitorang ke pantai. Best okay. Well, that day hari kami adik-beradik spent time sama-sama. Suka suka suka. And yes, I do love both of you Angah and Adik. Muah muah ! :)
Macam-macam jadi masa dekat kampung. Ohh tak lah macam-macam sangat. Yang pasti aku tak puas hati dengan nenek tiri aku. Sampai pagi ahad aku nak balik rumah tu terpaksa buat muka hipokrit senyum-senyum macam aku ni innocent, naive tak faham langsung yang sebenarnya kau perli-perli aku. Ada aku kesahhhh? "-.-
Tengok-tengok kalendar rupanya lagi dua minggu je dekat rumah. Kejap je cuti ni sebenarnya. Pejam celik pejam celik dah nak habis cuti. Dah nak naik sem baru. Dah nak kena menghadap add-drop subject week, yela mana tau ada class aku yang clash masa ke. Ohh please, aku tak nak class pagi. Huhu. Yang paling tak best, next sem tak ada satu pun class sama section dengan YOU. Tak best la macam ni, dah tak ada geng nak sign kan attendance I bila I nak ponteng class. Haha. Errr, mesti korang tertanya-tanya macam mana result aku kan? Tunggu dah official la baru aku kasitau. Ada few people je yang dah tau sikit sebanyak pasal result aku. Hee. Sumpah tak sabar nak jumpa kawan-kawan kesayangan saya :)
Tillwemet,
Faa.
p/s ; Baru-baru ni on the phone dengan ex-boyfriend. Yes, we are okay with each other but to get back together again, I don't think we will. Lebih selesa begini I guess. * Sejuk gila. Someone, hug me please? Hee :) *
2 comments:
hug XD
ILOVEYOUELLYA. kihkihkih ;)
Post a Comment