December 14, 2010

Make up and Football.

Good afternoon peeps. I just got back from Bandar Mersing. Woke up around 9 am as my mum asked me to accompany her to settle some problem about her bank card at CIMB Bank. Seriously malas gila nak bangun as I slept around 3 am last night and terjaga around 4.30 I guess. Replying someone's text sampai berlarutan till 6 am. Dude, I miss you I guess. And entah kenapa I'll wake up every time you text me. Well I know you are bored and perhaps you know that I'm the only one who will be there every time you need to talk. Haha. I don't really mind about that. As I also feel the same thing too, boredom. Gila bosan bila phone aku tak bunyi "-.-


Rahsia aku boleh sanggup bangun untuk teman Ummi tersayang? Dah tentulah dia umpan aku nak belanja apa semua kan. Lagi-lagi CIMB Bank is nearly to Guardian. I really need to there, perlu perlu dan sangat perlu ! As my mascara dah kekeringan. And this is December peeps, SALE ! All the make up must have 10% discount. And plus baru-baru ni ada usha satu iklan Silky Girl about New Double Intense Gel Eyeliner which is only RM19.90 and it comes in two color- Pure Black and Dark Brown. As I already have the black one which is from IN2IT, I thought that I would like to try the Dark Brown from Silky Girl :) Brown color will give you a beauty natural look. Siapa tak nak cantik kan? Hehe.


So aku ikutlah Ummi tersayang ke Mersing. She was the one who drive the car. Tula, dulu masa aku semangat gila nak ambil lesen kereta, dorang suruh pass kan motor dulu. Tengok sekarang, aku dah malas gila nak pergi driving class. Leceh leceh leceh. Plus sekarang dah start study balik, lagi la malas. Okay,okay. Skip that part. Lepas je uruskan hal bank card dekat bank, terus heading to Guardian. Masuk-masuk je terus melulu ke Maybelline part. Haha. Yes, I'm into make up. Sangat-sangat gila dengan make up. All the colours and dramatic effect from eye liner, eye shadow, mascara and lipstick and lip gloss of course. Ex-boyfriend aku tau aku suka make up. Sampai kadang-kadang pergi class lambat pun tak apa asal sempat apply benda-benda wajib tu. Hoho. Mula-mula ingat nak usha mascara je dulu, tau-tau the first thing I did is trying the lipstick. Ummi tersayang pun sampai tergoda dengan lipstick color tu. Lawa-lawa okay! Apa lagi, aku la yang terus jadi macam kakak promoter Guardian tu. Mensarankan pada Ummi tercinta untuk beli the lipstick. We tried few colors and then make a decision. Mestilah untuk Ummi aku kan. Then she looked at the Maybelline compact powder. Apa lagi, aku terus la cakap this one is good on my skin. As I'm using it. So my mum pun ambil lah satu. Okay, aku memang bagus on promoting the stuff ni. Apsal la kakak guardian tu tak tukar je tempat dengan aku ni. Hoho. After that I looked at Fasio part, and terus grab one mascara- Fasio hyper-stay mascara magne-plus curl long (dark brown color) . As Silky Girl punya Dark Brown eyeliner tak ada masa tu kan. Tak pernah lagi try mascara jenama lain selain Maybelline but hey,tak salah kalau nak mencuba yang lain kan?


Fasio hyper-stay mascara magne-plus curl long.
 Gita Gutawa is wearing Double Intense Gel Eyeliner 01 Pure Black. *Lawa kan,lawa kan?*

Make up collection. *Akan ditambah lagi ni :) *

Sumpah seronok gila dapat mascara baru. Haha. And paling seronok dapat drag ummi sayang sekali dalam pelaburan make up ni. Sampai dia kata bahaya shopping dengan aku. Boleh rambang mata tauuu. :)

Apa cerita dengan football pulak? Actually someone tak tidur sebab dok menghadap football match. Tak silap aku MU vs Arsenal. Lepas tu para penyokong MU memang riang gembira habislah kan sebab menang 1-0. Whatever la kan. Yang penting I tak minat bola, plus sangat-sangat phobia sebab pernah ada kes masa aku darjah satu, tengah jalan-jalan tepi padang, tiba-tiba kena rembat dengan bola. Kena muka aku kau tauuuu ? Bodoh bodoh bodoh ! Sebab tu gua benci bola. Grrr ! So jangan cuba-cuba nak hasut aku pergi minat football game ni. Except aku pernah turun padang tengok ex-boyfriends aku main football dengan rugby. Tu pun sebab TERPAKSA. *Eh,tak. Sebenarnya saja nak usha budak-budak lelaki main dekat padang. Hot tauuuu. Tergoda makkkk.Hihi*
Kalau minat football player tu yela. Siapa lagi kalau bukan si handsome Cristiano Ronaldo. Suka suka suka sangat dia tau! :)


Cristiano Ronaldo. Much much love !

Done with all the talk I guess. Ohh last night dah tau result untuk subjek UWS 10103. Alhamdulillah. I got A-, not so bad la kan as I know how my effort was that time. Hehe. And for YOU, congrats for the A. Clever clever handsome guy I guess :) Juga untuk girl friends and boy friends I yang lain, congratulations. Kalau tak best, try harder on next sem okay? *Cehh,aku cakap macam dah dapat official full result je kan?Hehe* Toodles friends. Muahh !


Prayforthebest,
Faa.

No comments: