May 23, 2011

Few days update.

Hello blogger hearts, last Thursday I've been in KL for three days. Yeah, following my dad as he got to attend the My Skills program as few of his students have participated in that competition. Err My Skills program lah kalau tak silap. Haha. Stay dekat Selesa Inn with my dad, mum and Angah. Tak ke mana-mana pun eventho memang dekat tengah-tengah KL. Just teman my mum jalan-jalan pergi Sogo and some shops nearby Jalan TAR. Supposedly meeting E'zza , my GFF tapi tak dapat pulak as dia nak kena balik rumah and my parents pulak plan nak visits my uncles and aunties. So I guess, lepas ni kalau nak jumpa all my friends, kena plan by my own, kena gerak by my own. :) But the best thing is dapat jumpa my three angels. Dapat main dengan those adorable kids sampai dua perempuan comel tu berebut nak main dengan I. Beloved auntie ajak stay KL till this Tuesday, tapi tak dapatlah. So sorry as I got another commitment. Yela, mana nak spend masa dengan my own mum lagi, mana nak spend masa untuk driving class lagi. Sorry Cik Ita, lain kali ye. On Saturday pulak pergi area Banting, ayah ada program dekat sana jugak. All the way back, dapat imbau balik kenangan lama. Dapat tengok tempat kerja lama ayah dekat Sepang, dapat tengok jalan nak ke rumah lama dekat Sepang and I were smiling that time. Ingat nak ajak ayah ummi pergi visit rumah kekasih lama masa darjah tiga tapi tak dapat pulak. Haha. Yeah, I had this one of cinta monyet masa darjah tiga. Minat dekat adik kembar tapi abangnya yang have crushed on me. And I sangat baik dengan their sister. Kami kawan since dari kecik lagi. Now their sister which I call Kak Huda or Kak Long, study dekat the same university with me :)

The bad part is I kena sakit mata. Sampai je rumah terus google pasal benda ni. Conjunctivitis. Nama pun dah menakutkan right? Kena since last Friday, mata sebelah kanan ni merah je but tak itchy pun. Kalau tak baik jugak pagi Isnin ni memang kena pergi clinic. Risaulah, I dah la nak kena pergi driving class. Masa-masa ni lah nak sakit, masa-masa ni lah sakit kepala datang balik. Yeah, pelik kenapa sejak dua menjak ni sakit kepala yang lama datang lagi. :( Maybe sebab too much caffeine and maybe because of my sleeping time. Tak menentu.

Ohh lupa, kalau tak malam Sabtu tu nak visit auntie yang dekat Hulu Langat but ayah dah penat sangat so tak pergilah. Rasanya cakap tentang Hulu Langat, ramai yang dengar berita dekat TV kan? Ramai yang baca newspaper kan? Ramai yang tahu what had happen in Hulu Langat right? Tragedi tanah runtuh yang cukup menyayat hati. Rumah Anak-anak Yatim dan Anak-anak Hidayah Madrasah Al-Taqwa Hulu Langat dekat Batu 14 Hulu Langat telah ditimpa kejadian tanah runtuh pada 21 Mei 2011. Takziah buat keluarga mangsa. Sebak hati ni bila tahu kejadian ni. I used to stay in Hulu Langat and ayah pun ada rumah dekat sana. And fyi, Hulu Langat adalah salah satu tempat yang bermakna untuk I, yang banyak simpan kenangan manis dan pahit. Semoga roh dicucuri rahmat oleh Yang Maha Esa. Al-Fatihah.

Sympathy,
Faa.

No comments: