January 22, 2012

A teenage girl to a grown up, A Woman.

Aku belek gambar lama dalam album aku tadi. Belek punya belek aku keluarkan satu gambar, gambar paling comel masa aku umur 2 atau 3 tahun mungkin. Aku terbalikkan gambar tu, nampak macam ada kata-kata ucapan dekat situ. Aku baca, tak sampai seminit aku hampir muntah.

Masa tu aku macam errr. Rasanya siapa baca mesti rasa macam nak muntah kuning, hijau atau seangkatan dengannya. Ayat geli-geli masa aku tingkatan empat. Ayat aku sendiri tulis atas gambar comel aku sendiri. Motif? Konon nak bagi gambar tu dekat kekasih hati masa tingkatan empat. Apa yang geli sangat tu? Panggilan aku dengan si pemilik hati masa tu. Sayang baby ayang abang aku boleh tahan lagi. ( ayang abang? Mimpi lah, tak hingin aku! ) Tapi ni lain. Guess what? Guess lah , guess lah. Eh tak payah, biar aku cakap sendiri. Bisik boleh? Alahai, tak sanggup nya nak jatuhkan air muka tak berapa nak comel ni dekat sini. Urmmm . Mama Papa boleh? Euuuw , girl. WT... F !

Okay, geli kan? Muntah la muntah lah cepat -,-" OMG, masa aku baca tadi pun aku sendiri nak tergelak. Rasa nak tampar diri sendiri je korang tau? HAHA. Konon la masa bercinta, cinta monyet orang kata. Cinta mati la konon masa tu. Sampai wish nanti nak ada babies. Eh kejap, masa tu tak lagi seingat aku. Haha. Tapi serious shit, boleh sampai panggil macam tu yang macam errrr. Get a life lah. Okay, shut up people. Enough with the laugh if you're still laughing crazily right now. Tutup mulut tuuuu, tutup ! :3

*blush* Aku menahan malu, menahan malu diri sendiri terhadap diri sendiri. Biasalah, siapa tak ada kenangan cinta monyet tak boleh blah macam tu kan? Aku rasa most of us ada kan? :) Gambar tu sekarang ada dengan aku sebab bila break, aku minta dia pulangkan balik. Gambar masa kecil, masa umur 2-3 tahun, gambar yang bagi aku patut aku simpan dan hanya akan ada dalam simpanan orang yang akan bersama dengan aku hingga akhir hayat aku :') Memang lah gambar masa kecil aku banyak, loads ! but still, kalau boleh biar ada dalam simpanan keluarga aku. Rasanya ada satu lagi terlepas dekat tangan kekasih lama, and yes, gonna try to ask it back from him. Nasib baik hubungan dengan kekasih lama yang tuuuu baik lagi, at least boleh try mintak elok-elok kan? Hee.

Sebab tu sekarang bila aku tengok couple sekolah menengah aku rasa nak tergelak bagai. Tengok kemain lagi mereka ni berjanji setia, ayat pun masing-masing tak nak kalah. You guys masih lagi di ambang cinta monyet. Yang most of it tak pernah terfikir pun about marriage kan? Semua jenis fikir at that time je, sampai kadang ada yang sanggup buat anything for their girl/boyfriend. Lupa siapa yang most important in their life masa tu. Well, we can't blame them. Mereka masih lagi di pemikiran yang belum cukup matang. Cuma, kita tahu mereka sudah diajar sedikit sebanyak tentang kehidupan dari ibu bapa, guru, rakan-rakan dan apa yang berlaku di sekeliling mereka. So terpulang kepada mereka untuk ambil the good things from it. Terpulang kepada mereka samada mereka ingin berfikir, menilai dahulu sebelum buat sesuatu. Aku sendiri kadang terimbau kisah silam zaman sekolah dulu. Orang kata we learn from the past kan? Then try to improve ourselves, left what bad and take only the good in it :)

And now, cara pemikiran aku mungkin berbeza sedikit dari dahulu. Kalau dulu aku couple sekadar untuk suka-suka, tak pernah fikir tentang jangka masa panjang, ikut suka hati kejap nak kejap tak nak, sekarang dah tak boleh dah. Mak aku pun selalu bising. So sekarang, aku jenis go with the flow and always hope for the best in it. InsyaAllah, kalau boleh nak sampai ke jinjang pelamin. Amin. Kira sekarang apa pun yang jadi, apa pun yang aku nak buat, kena fikir secara matang. Bukan nak takutkan anyone yang tengah rapat dengan aku, tapi biasalah perempuan. Umur 20-an ni memang kebanyakannya fikir macam tu. Cuba untuk beri komitmen, kalau serasi boleh teruskan. Kalau tak, boleh fikir 2-3 kali samada nak proceed hubungan tu atau tak. Depends on the person itself. Everyone wants the best partner in their life right? Someone yang boleh kita berkongsi bantal, selimut, katil. Aummm. Ewahhh. Share the joy and pain. Dari muka ni tak ada kedut langsung sampai timbul garis halus, sampai dah berkedut seribu pun tak jemu nak memandang. Sampai mati orang kata. :)

Kalau boleh nak anak perempuan comel macam ni. Kembar :)

Iwannahaveabeautifulwoman'slife,
Faa.