" Haa cepat masuk, cepat. Ada momok dekat luar tuuuu ."
Ebob cepat-cepat lari pergi dekat pintu pagar. Takut kena tinggal luar sebab ada Mak Mok yang garang macam singa tu. Ebob si mata bulat si perut buncit si nakal yang kuat makan. Ebob yang suka kejar kaki orang, Ebob yang tahu dekat mana tin sardin dia tersimpan kemas. Ebob yang suka tidur atas iron board beralaskan kain batik dengan teddy bear yang Jannah bagi. Ebob yang pertama kali kau jumpa dan terus jatuh hati. Ebob yang sekarang tersemadi dekat belakang rumah kau sehari sebelum raya Aidiladha. Ebob yang buat air mata kau jatuh tak henti , Ebob yang buat kau menangis teresak-esak sebab kau rasa kehilangan dia .
Sayu, sebab Ebob pergi lepas bertarung selama 12+ hours untuk udara, bertahan untuk jejakkan kaki dia dekat rumah kau selama 5 jam perjalanan. Lama kan? Tapi Ebob sempat, sempat untuk hirup udara Mersing walau sekejap. Leher Ebob bengkak teruk, mungkin sebab termakan tulang ikan. Seingat kau, kau tak pernah bagi Ebob makan ikan. Mungkin kau terlepas pandang. Lepaskan Ebob, mungkin Ebob dapat tulang dari tong sampah. Leher Ebob bengkak , hari ketiga lepas bengkak teruk, Ebob tercekik makanan ruji dia. Ebob struggle nak dapatkan udara oksigen. Ebob baik kejap, kau fikir Ebob boleh tahan lagi untuk kehadiran hari esok untuk kau bawa pergi klinik. Kau sibukkan perut kau yang tak diisi walhal Ebob suffer teruk. Sumpah, kau tak sedar betapa teruknya Ebob kan? Kau ingat tak bila mata bulat Ebob pandang kau sayu? Ebob seksa sangat masa tu. Patutnya hari pertama kau sedar suara Ebob serak, kau dah alert yang Ebob sebenarnya akan sakit teruk. Bengkak tu. Kau terlepas pandang dan sekarang Ebob dah tak ada.
Ya, 28 hari Ebob disamping kau. 28 hari dan air mata kau akan bergenang tiap kali kau teringatkan dia.
Selamat Hari Raya Aidiladha . Maaf Zahir dan Batin :')
p/s : Imissyou Ebob :( Tidur lena sayang, tidur lena . Jumpa kau di Syurga.
No comments:
Post a Comment