Orang kata tak kenal maka tak cinta.
Today I've started my first day as a third semester's student. Senior dah lah, second year :) Hectic schedule, tiring semester should I say. Macam biasa, first week of new semester, faculty kesayangan tu akan jadi macam medan perang. Ramai orang ke sana, berebut-rebut nak ke kaunter for insert-delete form, nak tanya itu ini. Kau akan nampak muka penat, muka tension, muka masam semua student yang ke sana termasuk aku. Dan mulut aku akan mengomel tak berhenti-henti just to make myself relax, boleh senyum ketawa lagi eventho masa tu memang tengah tension dengan crowds, situation yang macam tu.
This semester I'm not staying in the residential college. First time duduk rumah sewa. The condition tak lah selesa mana but just nice lah I guess. Kakak housemate baik jeee. Roommate , memang sama gila macam aku :) Duduk rumah ni for temporary only as next semester I've to find another new house. Rumah memang lah depan U, dekat je, boleh jalan kaki tapi tipulah kalau kata jalan kaki tu tak penat. I've tried it and I guess I can't stand it for a long time. Dengan hectic schedule, balik pun nak Maghrib dengan ada class malam lagi - I'm certainly really need a transport. I'm not that brave to face the traffic in Parit Raja but I've to. Tak nak lah terlalu depends on people, macam menyusahkan right? They themselves have their own things to do jugak. Ni baru first day class dah penat macam apa, belum start lagi minggu-minggu assignments, tests etc. So yeah, kena jugak slow talk dengan my parents. First day je dah rasa nak menangis dah. I'm not that strong and I memang tak boleh penat sikit, I memang manja, I memang jenis cepat merungut. Maaflah for those yang terpaksa melayan karenah perempuan gedik ni. Ohh myyy :0
Have to get ready for bed. But before that kena iron baju sediakan apa yang patut for next class. Ada ke patut tadi bawa note book but tak bawa pen? Haha. Sah that I'm still in a holiday mood. Nak balik rumahhhhh ! :(
PleaseGodmakemestrongtofacemydays,
Faa.
P/s; Hari ni bertemu dengan ramai orang. Pagi-pagi dah ada yang buat hati tersenyum riang. Ada yang tak jadi gaduh I guess. Thanks for the crazy weekends :)
No comments:
Post a Comment